“ Optimistisch, idealistisch en realistisch. ”

Marko is sinds 2012 lid van GroenLinks. In 2014 stond hij op plek twee van de kieslijst voor de Gemeenteraadsverkiezingen en 2018 is hij door de leden verkozen tot lijsttrekker. Hij zit in de commissie Algemeen Bestuur, het Presidium van de gemeenteraad en maakt onderdeel uit van de rekencommissie van de MetropoolRegio Rotterdam Den Haag.

Wat Marko doet...

Marko is werkzaam in het Facilitair management en heeft daarvoor jarenlang gewerkt voor NS, waar hij onder andere 6 jaar in de Ondernemingsraad en 3 jaar in de Centrale Ondernemingsraad heeft gezeten. Bij GroenLinks was hij behalve Duo-raadslid ook campagne-coördinator van de afdeling Zuid-Holland voor de Tweede Kamerverkiezingen in 2017 en is hij mede auteur van het verkiezingsprogramma van GroenLinks Lansingerland voor de Gemeenteraadsverkiezingen van 2018.

Waar Marko vandaan komt...

Marko werd geboren in Rotterdam-Charlois. In 2006 verhuisde hij naar Berkel en Rodenrijs waar hij nog steeds woont. Marko is Feyenoorder in hart en nieren en heeft tot zijn 43ste zelf gevoetbald. Als hij tijd heeft probeert hij zelf nog wat te sporten en hij is een groot fan van Scandinavische thrillerromans.

In de gemeenteraad houdt Marko zich bezig met:

• Algemene en Regionale zaken
  • Algemeen bestuur