Marko Ruijtenberg

Fractievoorzitter,raadslid

Optimistisch, idealistisch en realistisch. Dat is Marko Ruijtenberg. Hij wil Lansingerland veranderen door het anders te doen dan andere partijen.

Wie Marko is? Marko is sinds 2012 lid van GroenLinks. In 2014 stond hij op plek twee van de kieslijst voor de Gemeenteraadsverkiezingen en sindsdien is hij Duo-raadslid in de commissie Ruimte, hij is de initiatiefnemer van de Regenboogoversteek in de Herenstraat in Berkel en Rodenrijs. Een initiatief dat in grote meerderheid door de Raad is overgenomen.

Wat Marko doet.
Marko is werkzaam als Facilitair Coördinator bij Sparq en daarvoor heeft hij jarenlang gewerkt voor de NS, waar hij onder andere 6 jaar in de Ondernemingsraad heeft gezeten. Bij GroenLinks was hij behalve Duo-raadslid ook campagne-coördinator van de afdeling Zuid-Holland voor de Tweede Kamerverkiezingen in 2017 en is hij mede auteur van het verkiezingsprogramma van GroenLinks Lansingerland voor de Gemeenteraadsverkiezingen van 2018.

Waar Marko vandaan komt.
Marko werd op 10 december 1970 geboren in Rotterdam-Charlois. In 2006 verhuisde hij naar Berkel en Rodenrijs naar de Meerpolder waar hij met zijn gezin nog steeds woont. Marko is Feyenoorder in hart en nieren en heeft tot zijn 43ste zelf gevoetbald. Als hij tijd heeft probeert hij af en toe een wedstrijd te fluiten bij CVV Berkel.