De fracties van D66 en GroenLinks hebben schriftelijke vragen gesteld aan het college van B&W naar aanleiding van het persbericht van het college dat er een “nieuw begin voor Wilderszijde” is.

Michiel Muis (D66): “Afgelopen november hebben we als Raad een motie aangenomen dat de Raad kaders stelt bij bestemmingsplannen, voor dit bouwplan zijn we echter gepasseerd en zijn we uitsluitend via een brief afgelopen donderdagavond op de hoogte gesteld. Dat is bizar en daarmee neem je de raad niet serieus.” Marko Ruijtenberg (GroenLinks) vult aan: “Al vaker heb ik gesteld dat het college regelmatig voor de muziek uitloopt en ons als raad voor een voldongen feit stelt, waarbij we het gevoel hebben alleen maar te kunnen tekenen bij het kruisje. Dat hoort niet.”

Beide raadsleden zijn van mening dat het college niet goed heeft voldaan aan haar informatieplicht en zijn met name verbaasd over dat gemeente en ontwikkelaar het bestaande plan hebben aangepast aan gewijzigd beleid en nieuwe wet -en regelgeving zonder de raad om kaders te vragen of actief informatie te verstrekken.

Muis: “D66 en GroenLinks stellen nu deze schriftelijke vragen en gaan ervan uit dat we voor de commissie Ruimte van 10 maart antwoord krijgen.” Ruijtenberg sluit af: “Het laatste woord is hier zeker niet over gezegd.”