Richard Heijdra

Burgerraadslid

Zakelijk en bevlogen. Dat is Richard Heijdra. Hij wil Lansingerland veranderen door de economie te veranderen in een meer duurzame en circulaire economie en daarbij ook de gemeentelijke financiën op orde te houden.

Wie Richard is?

Richard is sinds 1999 lid van GroenLinks en is in het verleden onder andere fractiemedewerker geweest voor de Statenfractie van GroenLinks in de provincie Zuid-Holland. Na jaren niet actief te zijn geweest voor GroenLinks is voor hem nu de tijd gekomen om actief bij te dragen aan een duurzamer gemeentebeleid waarbij milieumaatregelen niet als kostenpost worden gezien maar als kans voor een winstgevender economisch beleid.

Wat Richard doet.
Richard is in het dagelijks leven werkzaam in een directiefunctie bij een andere gemeentelijke overheid en heeft daar naam gemaakt door zijn zakelijk maar tegelijkertijd bevlogen benadering van gemeentelijke vraagstukken een benadering die hij ook meeneemt in het team voor verandering.

Waar Richard vandaan komt.
Richard werd op 6 november 1980 geboren in Vlaardingen. Hij ging in Leiden politicologie studeren. In 2007 verhuisde hij naar Berkel en Rodenrijs, waar hij met zijn gezin nog steeds in de Meerpolder woont. Richard beschrijft zijn gezin als zijn allergrootste hobby maar als hij tijd over heeft zou hij graag wat meer willen gaan fietsen.