Gemeenteraadsverkiezingen 2018

Gemeenteraadsverkiezingen 2018: wil jij op onze kandidatenlijst?

Na de geweldige verkiezingsuitslag van 15 maart 2017 voor GroenLinks bereiden we ons alweer voor op de volgende verkiezingen: de gemeenteraadsverkiezingen op 21 maart 2018. We zijn daarvoor op zoek naar kandidaten die in Lansingerland ons verhaal met verve kunnen uitdragen in de gemeenteraad en commissies. De kandidatencommissie van GroenLinks Lansingerland heeft de opdracht een goede kandidatenlijst voor te dragen. Vanaf nu tot aan 15 augustus 2017 is de kandidaatstelling geopend.

Heb jij interesse in een raadszetel of een duo-raadslidschap in één van de commissies vanaf maart 2018? Meld je hier aan als belangstellende, dan ontvang je een informatiepakket en nemen we contact met je op. Weet je al zeker dat je je hiervoor aanmeldt? Lees dan de informatie hieronder en meld je aan met cv en motivatiebrief en ingevulde formulieren.

De kandidatencommissie

De kandidatencommissie van GroenLinks Lansingerland voor de gemeenteraadsverkiezingen is 19 mei 2017 door het bestuur van GroenLinks Lansingerland voorgesteld aan de Bijzondere Ledenvergadering. De kandidatencommissie heeft als algemene opdracht om een onafhankelijk advies uit te brengen over de samenstelling van de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2018. De commissie is daarin onafhankelijk. De kandidatencommissie rapporteert aan de Algemene Ledenvergadering (ALV).

De leden van de kandidatencommissie zijn:

● Jakobien Groeneveld (voorzitter)

● Marianne Roest (secretaris)

● Ivana Citterbartova

● Sander Smolders

Aanmelden, deadline en gesprekken

Je kunt je belangstelling voor een plek op onze kandidatenlijst kenbaar maken via een motivatiebrief en cv. We vragen je deze vóór 15 augustus 2017 op te sturen met de benodigde bescheiden. Hieronder staat het lijstje van alle benodigde documenten die je moet inleveren (digitaal).

1. Motivatiebrief met cv

2. Ingevuld bewilligingsformulier (PDF, zie onderaan deze pagina)

3. Ingevuld integriteitsformulier (PDF, zie onderaan deze pagina)

4. Kopie van je paspoort/ID-kaart

De openstelling voor kandidaten loopt tot en met 15 augustus 2017. Let op: zorg dat je alle documenten meestuurt. Stuur je motivatie en alle ingevulde formulieren en een kopie van je paspoort/ID-kaart.

Integriteitsformulier

Bewilligingsformulier